a

Hem gezdiler hem de ‘kadına şiddete hayır’ dediler

TÜRKİYE'nin dört bir yanından Ağrı'ya gelen 104 doğasever kadın, kentin tarihi ve doğal güzelliklerini gezip, 'Kadına şiddete hayır' sloganıyla düzenlenen etkinliğe katıldı.

Doğubayazıt Nuh’un Gemisi Arama Kurtarma Derneği’nin kadına yönelik şiddete dikkat çekmek amacıyla 81 ilden 104 kadının katılımıyla 3 gün sürecek bir etkinlik düzenlendi. Doğubayazıt Nuh’un Gemisi Arama Kurtarma Derneği Başkanı Ahmet Ertuğrul’un rehberliğinde gezinin ilk gününde Diyadin ilçesine giden ‘Kadına yönelik şiddete hayır’, ‘Bütün canlılara her türlü şiddete hayır’ ve ‘Kibele’nin çığlığında’ sloganları eşliğinde Diyadin Kaplıcaları, Kudret Köprüsü ve Diyadin Kanyonlarını gezdi. Kudret Köprüsü’nde seslendirdikleri Kürtçe ve Türkçe şarkılar eşliğinde bir süre halay çekip eğlenen kadınlar, aynı zamanda tarihi ve doğal güzellikleri fotoğraflayarak, keyifli vakit geçirdi. Doğubayazıt Nuh’un Gemisi Arama Kurtarma Derneği Başkanı Ahmet Ertuğrul, her türlü şiddet olayının ortadan kalkması için bir farkındalık oluşturmanın yanında Ağrı’nın tanıtımına da katkıda bulunmayı amaçladıklarını söyledi. Ertuğrul, “Kadına şiddete hayır, programımıza 2022 yılı haziran ayından bugüne kadar devam ediyoruz. Her ay böyle etkinliklerimiz oluyor. Yardımlaşma, kaynaşma, dayanışma tarzında kültürel faaliyetler yapıyoruz. Biz bunları Ağrı Dağı’nda başlattık. Ağrı Dağı zirve tırmanışı yaptık. Daha sonra Gürcistan ve ülke içerisinde birkaç ilimizi de kapsayacak şekilde geziler düzenledik. Tabi burada Türkiye’nin Ağrı’yı daha çok benimsemesi için Ağrı’yı ön plana çıkardık. Şu an buraya 81 ilden 104 kadın geldi. Amacımız, Ağrı’nın turizm potansiyelini geliştirmek ve kültürel faaliyetlerini detaylı bir şekilde ülkemize tanıtmak. Bunun yanında da ‘Kadına yönelik şiddete hayır’ programını desteklemeyi, ilimizi tanıtmayı, herkesin rahat ve huzurlu bir şekilde seyahat edebileceğini göstermeyi amaçlıyoruz” ifadelerini kullandı.

‘KİTAPLARA KONU OLMUŞ KADİM BİR ŞEHİR’

‘Kadına şiddete hayır’ sloganıyla düzenlenen etkinliklere katılmak için İstanbul’dan Ağrı’ya geldiğini belirten Handan Güzel, Ağrı’nın efsanelere konu olmuş, önemli medeniyetlere ev sahipliği yapmış bir şehir olduğunu söyledi. Etkinliğin yanı sıra verilen mesajların da önemine dikkat çeken Güzel, “Kadına şiddete hayır diyoruz. Bir kere Ağrı, güneşin doğduğu şehir. Efsanelere, Yaşar Kemal’in kitaplarına konu olmuş kadim bir şehir. Yurt dışından birçok bilim insanının gelip tarihi yerleri anlattığı çok kutsal topraklar. Yani bu medeniyetlerin barıştığı bu toprakları gezip kültürel anlamda da çok şey öğreniyoruz. Dünyada insanların akın akın gelip gezdiği bu topraklara lütfen bizim insanlarımız da gelsinler. Tereddüt etmesinler. Endişelerinizden arının. Medeniyetlerin eşiği olan bu şehri gelin, gezin, görün. Ağrı efsaneler şehridir. Tarihi yerleri çoktur. Burada verilen mesajlarda çok güzel. Kadına şiddete hayır. Yozlaştığımız ve özellikle canlıya şiddete arttığı şu günlerde bu mesaj çok önemli. Mesajımız, kadına, canlıya, insana şiddete hayır” dedi. Kayseri’den etkinliğe katıldığını ifade eden Hayriye Boz, şunları söyledi: “Dağcılık, yürüyüş gibi etkinliklere sürekli katılıyorum. Arkadaşlarımızla buraya geldik ve çok da mutluyuz. Burada ilk olarak Ağrı’ya geldik. Diyadin ve Doğubayazıt’ı gezeceğiz. Güzel bir birliktelik oluyor. Bu programımız aslında sadece kadına değil, aslında ‘Her türlü canlıya şiddete hayır’ programıdır. Çocuklara, erkeklere ve havanlara da şiddete hayır diyorum. Ben canlıları seviyorum, doğayı seviyorum. Bunun yanında Ağrı, dokusu bozulmamış, çok bakir bir şehir. Ben çok yurt dışı, yurt içi gezisine katıldım. Fakat Ağrı beni çok etkiledi. Van ve Kars’a daha önce gelmiştim. Ancak Ağrı’ya hiç gelmedim. Bugün geldim ve gerçekten çok beğendim. Gerçekten insanı olsun, doğası olsun bozulmamış bir şehir.” Kadınlar, Diyadin’in ardından Doğubayazıt ilçesine gidecek, İshak Paşa Sarayı ve çevresinde de etkinlikler yapacaklar.